Controversial China Payments Upend Senate Race

Even after a number of controversial payments to Jon Ossoff’s foreign film company surfaced in September—including one from a Chinese-backed media giant—the Georgia Democrat refused to release additional financial documents from the company.

In a recent interview with the Washington Post, Ossoff declined the outlet’s request to “release further financial information” relating to his company, noting that “the particulars of our annual finances are confidential.” The refusal comes months after Ossoff quietly disclosed receiving at least $5,000 from PCCW, a Hong Kong-based media corporation owned in part by the Chinese Communist Party.

Ossoff’s withholding of financial information could undermine his ability to fend off attacks from his Republican opponent. Senator David Perdue has criticized Ossoff for accepting funds from a “communist Chinese news agency” and called on him to explain “where his money comes from” in an October debate.

Ossoff failed to include the PCCW payment in his May candidate financial disclosure before revealing it nearly two months later in an amended filing. While his campaign initially blamed the discrepancy on a “paperwork oversight,” spokeswoman Miryam Lipper later told the Atlanta Journal-Constitution that the payment was “around $1,000.” Senate ethics rules, however, only require candidates to disclose payments exceeding $5,000. Lipper responded by telling the Journal-Constitution that—despite falling below the reporting threshold—the payment was disclosed “in the interest of transparency.”

Continue reading at The Washington Free Beacon.

Loading...